سئو

موضوعات داغ SEO؛ چگونه در سال ۲۰۱۸ رتبه اول گوگل را به دست آوریم؟

SEO Trends 2018
SEO Trends 2018

فصل تعطیلات در راه است.همانند هر سال گوگل الگوریتم های جدیدی برای سال میلادی جدید در نظر می گیرد. در این مقاله همانند پارسال میخواهیم به شما بیاموزیم که چگونه در سال ۲۰۱۸ سایت خود را رتبه یک گوگل کنید!

مگ وب – نکته ای که همواره باید بدانید این است که گوگل و دیگر موتورهای جستجو هر سال پیشرفت می کنند و الگوهای جدید را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران می سازند. باید بدانید که روند تکاملی موتورهای جستجو و ربات ها به ضرر شما نیست! موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در حال یادگیری برای درک مطالب بهتر هستند و قصد دارند تا بهترین نیازهای کاربران را برآورده سازند. این دقیقا همان چیزی است که شما باید در نظر داشته باشید اگر می خواهید وب سایت خود را در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو در سال آینده ببینید.

بیایید ببینیم چه چیزهای شگفت انگیزی در سال ۲۰۱۸ و در زمینه SEO وجود دارد.

HTTPS

وب سایت ها در صفحه ۱ گوگل از HTTPS استفاده می کنند

HTTPS یک پروتکل ساده است که تضمین می کند وب سایت شما بیش از یک اتصال ایمن مشاهده می شود. برای اینکه قادر به اضافه کردن S به آدرس وب HTTP باشید، باید یک گواهی SSL (Secure Sockets Layer) به دست آورید.

این کار باعث می شود که اطلاعات بازدید کننده سایت رمزگذاری و محافظت شود. گوگل روشن کرده است که داشتن HTTPS یک معامله بسیار بزرگ است و صفحه نتیجه جستجو (SERP) نیز نشان می دهد. بر اساس گزارش سایت Moz، در ماه ژوئن سال جاری، ۵۵ درصد از سایت های صفحه اول گوگل امن هستند. پیش بینی شده است که تا پایان سال، این تعداد تا ۶۶ درصد افزایش خواهد یافت. علاوه بر ای موضوع، مرورگر Chrome شروع به اجرای هشدارها در سایت هایی که HTTPS ندارند کرده است. این می تواند تجربه کاربر از سایت شما را منفی کند و آنها را از مرور وب سایت شما و یا خرید خدمات شما محروم کند. نیازی به ادامه بحث نیست: چرا که شما نمی خواهید با HTTPS آشنا شوید!!

ویژگی های SERP بیشتر نمایش داده می شوند

مفهموم SERP مخفف واژگان search engine result page میباشد و به صفحه ی نتایج موتور جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته میشود. در واقع به صفحه ی نتایج حاصل از جستجو serp میگویند. هر serp منحصربفرد است، حتی در هنگامی که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو نفر صورت میگیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از واژه ها را برای نمایش نتایج مرتبط تر به کار میگرند. مثلا مکان فیزیکی، تاریخچه مرورگر، علایق و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار میدهند. بصورت کلی در صفحه نتایج موتورهای جستجوی معروف دو جایگاه مختلف برای نمایش حاصل از جستجو وجود دارد. معمولا برترین رتبه های نتیجه جستجو مربوط به سایت هایی میشوند که بابت قرارگیری در این فهرست پول پرداخت میکنند. گروه دیگر مربوط به فهرستی می باشند که توسط ربات ها ایندکس شده اند.

ویژگی های SERP

یک نکته عالی که می توانیم به شما بگوئیماین است که حتما یک صفحه پرسش و پاسخ در سایت خود ایجاد کنید که به سوالات متداول کاربران پاسخ دهد. سعی کنید پاسخ ها را در کمتر از یک پاراگراف توضیح دهید و در صورتی که پاسخ یک سوال طولانی است آن را به صورت یک محتوا در وبلاگ خود منتشر کنید. با این کار شانس زیادی در قرار گرفتن باکس گوگل خواهید داشت.

ویژگی های SERP

مردم بیشتر از جستجوی صوتی استفاده می کنند

جستجوی صوتی فعال به سرعت در حال افزایش است به لطف نرم افزار تشخیص صدا که در دستگاه های تلفن همراه و سخنرانان خانه استفاده می شود. در حال حاضر ۵۵ درصد از نوجوانان و ۴۰ درصد بزرگسالان روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند، به علاوه پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۰ نیمی از جستجو ها صدای فعال خواهد داشت. محبوبیت روند این امر اجتناب ناپذیر است. واقعیت این است که شما دیگر نیازی تایپ کردن یک موضوع در باکس جست و جو ندارید و تنها کافیست که هر آنچه که میخواهید را به زبان آورید. به احتمال زیاد با Vice Chat های نرم افزارهای پیام رسان نظیر تلگرام آشنا هستید.این روند نیز کاملا شبیه به جستجوی صوتی میباشد.

جستجوی صوتی

حال سوالی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد این است که آیا باید کار خاصی را انجام دهیم تا در بالای نتایج جستجوی صوتی قرار گیریم؟ در پاسخ باید گفت که شما با رعایت نکات اصلی سئو و ارگانیک میتوانید در صفحه اول نتایج قرار گیرید. باید در تولید محتوا دقت فراوانی را داشته باشید و مطالبی را منتشر کنید که برای موتورهای جستجو قابل درک و شامل متن و تصاویر بهینه شده باشد.

Voice-Search

تمرکز بیشتری بر روی هدف جستجوگر قرار می گیرد

جستجوگرها به Google The Wise می آیند تا برای بسیاری از چیزهای مختلف بپرسند. این که جستجو شود”چگونه خارش پشه را کم کنیم” و یا “لباس عروس”، مهم است بدانیم که قصد کاربر چیست و چه نوع پاسخی باید ارائه شود.مثلا اگر کاربری کلمه “لباس عروس” را سرچ کند قطعا هدفش این نبوده که تعریفی از آن ببیند بلکه خواسته است که لباس را ببیند یا بخرد. پس گوگل همه نتایجی را که به این کلمه کلیدی منجر می شود را نمایش نمی دهد بلکه نتایجی را نشان می دهد که به هدف جستجوگر مرتبط باشد. و یا اگر شما «آموزش آرایش کردن» را جستجو کنید، ویدیوهایی را به جای نمایش متن ساده نشان می دهد. اما دلیل این موضوع چیست؟

هدف جستجوگر

بسیاری معتقدند که Rank Brain در ارائه نتایج بهتر درگیر است و از نزدیک رفتار جستجوگران را تماشا می کند. به طور مثال اگر افراد زیادی بر روی یک نتیجه کلیک کنند، خواهد فهمید که این نوع محتوا مهم است و کاربر میخواهد آن را ببیند؛ پس از این موضوع بیشتر نمایش می دهد.Brain Rank در واقع یک برنامه هوش مصنوعی ساخته شده توسط Google است و برای پردازش درخواست ها استفاده می شود. علاوه بر توانایی درک رفتار کاربر SERP، آنها مکانی برای درک معانی و روابط بین موضوعات و پرسشها هستند. این به این معناست که Brain Rank میتواند معانی مختلف کلمات را تشخیص دهد و حتی کلمات هم خانواده را نیز میشناسد.هنوز هم مهم است که از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید، اما باید بدانید که موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و در تایج اصلی تنها مطالبی را نمایش می دهند که هدف کاربر باشد.

کاری که شما در این زمینه باید برای سئو وب سایت خود انجام دهید این است که از اهداف جستجوگران مطلع شوید. برای این کار راه های زیادی وجود دارد. مثلا در مواردی همچون «آموزش آرایش کردن» با توجه به این که کاربران به دنبال ویدیو هستند، شما نیز باید ویدیویی را منتشر کنید.

هدف شما این است که سعی کنید نتایج را بدانید، قبل از اینکه سعی کنید رتبه بندی را برای کلمات کلیدی خاص انتخاب کنید. یکی دیگر از نکاتی که ما می توانیم به شما بگوییم این است که نتایج Autosuggest و جستجوهای مرتبط در پایین SERP را بررسی کنید. این ممکن است نشانه ای از آنچه Google فکر می کند باید نمایش داده شود،باشد. بنابراین شما می توانید محتوا را متناسب با این پرس و جو ایجاد کنید.

باز هم تاکید میکنم موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند، پس در انتخاب محتوا و کلمه کلیدی دقت کنید.

اهمیت بیشتری به تلفن همراه داده می شود

بله، شما شنیده اید که این موضوع خیلی مهم است، اما نادیده گرفتن آن بسیار بد است. دستگاه های موبایل نه تنها برای بررسی ویژگی های Instagram خود استفاده می شوند، بلکه به مواردی که گوگل اهمیت می دهد هم استفاده می شود. در حال حاضر بیش از ۵۰٪ از جستجو ها از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و این تعداد  رشد خواهد کرد. جستجوی تلفن همراه بسیار زیاد شده است، بحث در مورد شروع به رتبه بندی وب سایت ها از طریق نسخه تلفن همراه خود، به جای دسکتاپ بوده است. اگر چه تغییر بسیار بلافاصله اتفاق می افتد، باید بدانید که سایت تلفن همراه شما بر SEO شما اثر می گذارد.

mobile website

گوگل به شدت توصیه کرده است که وب سایت ها از قابلیت AMP (Accelerated Mobile Pages : صفحات سریع صفحه موبایل) استفاده کنند. این کار باعث می شود که بارگذاری صفحات به طور شگفت انگیزی سرعت پیدا کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ساایت خود را برای موبایل ها بهینه کنید و از AMP برای صفحات سایت خود استفاده کنید.

منبع : wix

مطالب مرتبط

۷ اشتباه بزرگ SEO که می تواند وب سایت شما را نابود کند

مگ وب

۱۲ قانون تغییر ناپذیر سئو برای رسیدن به صدر جستجو گوگل

مگ وب

۵ نکته آسان برای افزایش سئو سایت در کمتر از یک ساعت

مگ وب

پیام بگذارید

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ورود

X

ثبت نام