کسب و کار

۳ گام ساده برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک در سال ۲۰۱۸

راه اندازی کسب و کار کوچک در سال 2018
Start a Small Business in 2018

در سال ۲۰۱۷ که رو به اتمام است افراد بی شماری شروع به بازنگری در حرفه های خود کردند. مشخص نیست که چه بلایی به سر آنها آمده است، اما چیزی که معلوم است این است آنها موفق شدند کسب و کار کوچک خود را راه بیاندازند!

مگ وب – ممکن است خیلی از این افراد همچنان در شغل خود باقی مانده باشند و یا ممکن است برخی شکست خورده و مسیر دیگری را آغاز کرده باشند. احتمالا خیلی از آنها تا به امروز مشتریان زیادی را به دست آورده اند و به احتمال زیاد مشتریان زیادی را هم از دست داده اند. با این مقدمه میخواهم این موضوع را به شما بگویم که راه اندازی یک کسب و کار فقط با سه گام شروع می شود و بعد از آن دیگر به توانایی شما بستگی دارد که چقدر پیشرفت میکنید.

گام اول، نوشتن یک طرح برای کسب و کار است. گام دوم، تامین مالی مورد نیاز برای کسب و کار شرکت است. گام سوم، طرح را به عمل بگذارید و اهداف کسب و کارتان را دنبال کنید. بیایید کمی بیشتر درباره این سه گام صحبت کنیم.

۳ گام برای شروع یک کسب و کار کوچک عبارتند از :

طرح برای کسب و کار

۱- یک طرح برای کسب و کارتان بنویسید

یک طرح برای کسب و کار، یک نقشه راه برای موفقیت شرکت شما فراهم می کند. این سند اهداف کسب و کار  مشخص می کند و برنامه های شرکت را برای رسیدن به آنها را توضیح می دهد. کارآفرینان در جستجوی پول شروع به استفاده از طرح برای بیان دیدگاه خود به سرمایه گذاران بالقوه می کنند. به این ترتیب، طرح کسب و کار یک عنصر حیاتی در تأمین سرمایه می شود.

کارآفرینان متعهد باید سرمایه گذاران را متقاعد سازند – حتی اگر آنها دوستان،خانواده یا باکدار باشند – که برای راه اندازی کسب و کار جدید سرمایه گذاری کنند.

مهمترین بخش طرح کسب و کار یک خلاصه اجرایی یک صفحه ای است که خلاصه ای از این سرمایه گذاری را ارائه می دهد. از آنجایی که ممکن است تنها بخشی از برنامه ای باشد که خوانده می شود، خلاصه اجرائی باید قانع کننده باشد. این نیازها بسه به نوع شرکت باید تمامی موارد از قبیل بازار هدف، چگونگی ایجاد کسب و کار، محل کار، رهبری گروه، استراتژی بازاریابی و غیره را مشخص کند.به طور طبیعی، هزینه ها، قیمت گذاری، درآمد پیش بینی شده و نقاط عطف مالی مشخص خواهد شد.

این سند باید محصولات و خدماتی را که شرکت ارائه می دهد و مزیت رقابتی شرکت را توصیف کند.این موضوع شامل جمعیت شناسی و روانشناسی بازار اصلی هدف و همچنین محل کسب و کار است. قدرت و ضعف لیستی از استراتژی هایی را که برای رسیدن به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند، معیارهای موفقیت را تعیین می کنند.
این برنامه باید اسم و BIOS تیم مدیریت اجرایی را ارائه کند.

مهمتر از همه، توضیح امور مالی شرکت و تخمین هزینه راه اندازی شرکت است. شامل هزینه هایی مانند اجاره، خدمات آب، نیروی انسانی، تجهیزات، موجودی، بیمه، هزینه های مختلف و هزینه های تبلیغات / بازاریابی. ارائه یک پیش بینی فروش واقع بینانه، بیانیه سود و زیان (P & L) و ترازنامه. یک برنامه برنامه ریزی مانند LivePlan می تواند به شما در این مرحله کمک کند.

تأمین بودجه

۲- تأمین بودجه

تامین مالی یکی از مهمترین مراحل شروع یک کسب و کار کوچک است.

بانک ها منابع رایج کسب و کارهای کوچک هستند، اما تنها آنها نیستند. برخی از صاحبان کسب و کار، مشتاق سرمایه گذاری پس انداز زندگی خود برای دنبال کردن رویاهای خود هستند.دیگران به خانواده و دوستان تبدیل خواهند شد.

امروزه، به لطف تکنولوژی، صاحبان کسب و کار کوچک می توانند سرمایه را از یک بانک محلی یا از موسسه ای که در سراسر کشور خریداری می کنند، درخواست وام کنند.سیستم های اعطای وام آنلاین مانند Biz2Credit می توانند با دیگر انواع وام دهندگان، از جمله سرمایه گذاران نهادی، اتحادیه های اعتباری، وکلا و دیگر انواع وام دهندگان غیر بانکی ارتباط برقرار کنند. (که البته این موضوع برای کسب و کارهای ایرانی نمی باشد!)

تأمین یک وام تجاری سنتی یا وام SBA اغلب بهترین گزینه برای یافتن بودجه است. بانک ها معمولا نرخ بهره پایین تر از وام دهنده های غیر بانکی دارند، که برای سرعت مورد تأیید منابع مالی و تمایل خود برای ریسک به حق بیمه پرداخت می کنند. نکته مهم این است که وام SBA واقعا توسط دولت تامین نمی شود. در عوض، وام های SBA توسط یک شریک وام دهنده – معمولا یک بانک – تهیه می شود.

SBA در سال ۲۰۱۷ بسیار قوی بوده است. اداره تجارت کوچک اخیرا اعلام کرد که آمار مالی سال ۲۰۱۷ نشان دهنده افزایش میزان وام از طریق برنامه های محبوب ۷ (a) و ۵۰۴ وام است. SBA بیش از ۶۸،۰۰۰ وام را از طریق برنامه ۷ (a) و ۵۰۴ وام در سال مالی FY17 تأیید کرد. این برنامه ها برای کسب و کارهای کوچک بیش از ۳۰ میلیارد دلار بود.

کارآفرینان با استفاده از اینترنت برای پیدا کردن سیستم عامل های وام تجاری کسب و کار کوچک مانند Biz2Credit که می توانند با بانک ها، اتحادیه های اعتباری، سرمایه گذاران نهادی و میکرولنزری ها که آماده و مایل به قرض دادن پول هستند، ارتباط برقرار کنند.

طبق اعلام شاخص وام تجاری Biz2Credit Small Business برای اکتبر ۲۰۱۷، بانک های بزرگ ۲۵ درصد از برنامه های کاربردی وام را دریافت می کنند. در همین حال، بانک های کوچکتر تقریبا نیمی از درخواست های وام خود را اعطا می کنند. این اخبار دلگرم کننده است. به نظر می رسد این اخبار چشم اندازی برای تامین مالی کسب و کار کوچک است.

 راه اندازی کسب و کار

۳- راه اندازی کسب و کار

پس از تأمین مالی، زمان لازم برای خرید تجهیزات و موجودی، استخدام و آموزش کارکنان و ایجاد حساب با فروشندگان، این کسب و کار را به یک ساختار رسمی قانونی تبدیل کنید که به یک پتانسیل ثابت برسد و نشان دهد این شرکت جدی است. یک وکیل یا سرویس، مانند Corpnet.com، LegalZoom.com یا Incorporate.com، می تواند یک ساختار LLC، C-Corp یا S-Corp ایجاد کند. در این زمان باید دارایی های شخصی خود را ا دارایی های شرکت جدا کنید تا بتوانید از اموال کسب و کار خود محافظت کنید.

برند شرکت خود را ثبت کنید. اطمینان حاصل کنید که مجوزها و مجوزهای لازم در صنعت را دریافت کرده اید. هر چه سریعتر اقدام به ثبت دامنه رسمی شرکت خود بر روی اینترنت کنید و وب سایت رسمی شرکت را راه اندازی کنید.داشتن وب سایت مشروعیتی را فراهم می کند.  بعد از آن در رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک،توئیتر،اینستاگرام و لینکدین حساب کاربری ایجاد نمایید و فراموش نکنید که وب سایت را به رسانه های اجتماعی پیوند دهید.

مشاوره رایگان را در دسترس قرار دهید. به عنوان مثال، SBA کارگاه ها و سمینارها و اطلاعات زیادی در وب سایت خود ارائه می دهد. SCORE، که بیش از ۵۰ سال خدمات و مشاوره برای کسب و کار را رایگان و ارزان تر ارائه می دهد، یک منبع عالی دیگر است. SCORE صاحبان کسب و کار مشتاق را با مدیران بازنشسته و متخصصان با تجربه که به عنوان مربیان خدمت می کنند متصل می کند و آن ها نیز با افتخار تجربه های خود را به اشتراک می گذارند.

به یاد داشته باشید که قبل از راه اندازی کسب و کار، طرح کسب و کارتان را بنویسد.این موضوع را به هیچ وجه فراموش نکنید.

برنامه را به طور منظم بازبینی کنید تا تعیین کنید که آیا در مسیر خود قرار داشته اید و به نقطه عطف رسیدید یا خیر. اگر این شرکت در بحران قرار گرفته است، تعیین کنید که چرا و سپس اقدامات لازم برای اصلاح مسائل را انجام می دهید. هر سه ماه یکبار به طرح خود نگاهی بیاندازید و معایب و مزایای آن را بررسی کنید.

پس از مدتی ممکن است کسب و کار شما گسترش یابد. در این زمان شما نیاز به برنامه های جدیدتر و سرمایه گذاری های بیشتری دارید.قبل از این که کسب و کار خود را راه اندازی کنید، قله های موفقیت را برای کار خود تجسم کنید و همواره برای رسیدن به آن تلاش کنید.

این ۳ مرحله را برای شروع یک کسب و کار کوچک انجام دهید و مطمئن باشد به زودی شرکتی متناسب با رویاهای خود خواهید داشت.

ترجمه و ویرایش شده توسط سایت مگ وب

برگرفته از smallbiztrends

مطالب مرتبط

۱۲ نکته برای مدیریت زمان که باعث افزایش بهره وری شما می شود

مگ وب

۱۸ قطعنامه برای کسب و کارهای کوچک در سال ۲۰۱۸

مگ وب

۷ نکته هوشمندانه بودجه‌بندی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

مگ وب

پیام بگذارید

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.